tisdag 6 maj 2014

59

-För 24 dagar sedan. 
Det är svaret på frågan när jag senast kände mig fullständigt trygg, och det vet jag efter att ha räknat på fingrarna tillbaka. Det är inte en gigantisk mängd dagar, men efter att ha haft den känslan spirandes i mig 265 av dem så är det ett tomrum. Allt är/var bara ett gigantiskt prank av någon i brist av annat givande att göra, det här med att kärleken bäddar in oss i trygghet är en sanning lätt att utnyttja. Domar fälls varje dag, på olika sätt, via olika forum och det är kanske bara jag som tycker att kärleken har rätt att spira. Men det är lätt att få nog av mig. Det får jag aldrig glömma. Aldrig. Fast bäst idag är att ha hittat en vän, på ett oväntat ställe, på internets svar till det köttigaste dansgolvet. Där fanns han och efter en kväll med väldigt luddiga omständigheter, även jag. Bäst idag är att ha hittat honom, för han frågar sådant som ingen annan gör. Han frågar det när han dragit ut mig på en lång promenad i närbelägen park och vi huttrar för det är kallare än vad vi trodde. Vi skrattar och pratar om allt ifrån om hur smör är som glidmedel till ångesten över att fläckvis få umgås med sina barn. Vi bestämmer oss för att nästa gång vi ses ska det vara i total tystnad, och sekunden vi skiljs åt hörs han av sig. Något om snor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar