fredag 25 april 2014

smultronstigen

Jag ärvde rätt mycket pengar för ett tag sedan och det är lite som att andas ut nu. Att veta att de kommer landa på mitt bankkonto, det gör mig mindre stressad och avstängd, klarade jag precis en hel månad på precis under 300 kronor i pengar att röra sig med? Klarade jag precis det utan att en enda kväll lägga barn som varit hungriga? Får jag klappa mig själv i ryggen, för det tänker jag göra.
Men det blir annat nu. Det blir friare nu, och när ett beroende försvinner ur mitt liv  tar ofta ett annat vid. Ett beroende jag delar med många, jag pratar om hemnet. Det är något magiskt med den sidan, den känns så nystart.
Jag tittar aldrig på hus, bara på lägenheter. Letar fel på dem. Letar efter anledningar till att inte vilja ha dem. Vet inte varför jag klickade i fritidshus den där är gången, men jag tror jag väntade på köpare av barnens sängar. (katarsisk rensning, inte bara som state of mind) Men det gjorde jag iallafall och Smultronstigen 9. Det var något med hela den idén som fick mitt hjärta att känna sig hemma. Så kanske.
Kanske jättemycket kanske.
Åh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar