torsdag 24 april 2014

47

Jag ska dela med mig av en sak.
Alltså jag går aldrig, och jag repeterar ALDRIG på toa utan att låsa dörren om mig. Även fast jag är ensam hemma. 
Låst dörr. 
Det är något som jag oftast blir lite pikad på, för självklart är jag jättenoga med att både dubbel- och trippelkolla att dörren de facto är låst. Med alla dessa pikar i bakhuvudet så inser väl även jag att jag är lite fånig med min låsta toalettdörr (fast allvarligt, det känns som en ganska oskyldig tvångstanke, jag har värre!) och nu när jag är alldeles själv för en gångs skull så tänkte jag what the heck, jag prövar.
Mitt hem har två toaletter, varav den ena (min favorit) är i hallen. Så jag drog dit och dumdamdidum, sätter mig och kissar med öppen dör. Stolt som en tupp! Jag börjar lite försiktigt, så den är inte sådär brutalöppen, men 90graders vinkel iallafall.
När jag väl sitter där och skvalar så hinner jag ångra mig, det känns obekvämt, så jag kniper av strålen och börjar gå de tre metrarna fram till dörren för att stänga, lite som en pingvin med mina jeans vid fotknölarna och framåtvinklad överkropp. Just som jag ska greppa handtaget på dörren och dra igen så stövlar min målare in genom ytterdörren.
Alltså.
Inte ok.
Min målare liksom (född 90, han måste blivit förskräckt), jag vet inte hur jag lyckas förtränga att ett gäng män i åldrarna 24-57 har varsin uppsättning nycklar till min ytterdörr, men fyfan, jag dog. Bryter ihop lite bara jag tänker på det nu. Fyfan. Fyfan. Smällde iallafall ihop dörren med ett snabbt 'tjena' och sedan satt jag där i över en timma och skämdes.
Som en liten boll på golvet. Jag kissade inte ens klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar