tisdag 22 april 2014

45

Jag önskar jag var turkos. Men jag är svart eller vit. Allt eller inget. När jag hatar gör jag det med passion, när jag älskar... när jag saknar blir jag förlamad. När jag vet varken upp eller ned bryter jag ihop till ingenting och försvinner in i mig själv. Jag fick frågan igår vad jag önskar mig i födelsedagspresent, för jag fyller år snart. Jag sa att jag önskar mig en apelsinskalare. Men jag ville säga en emotionell kam för att reda ut den där oredan som rör sig i min skalle. Önskar jag kunde kliva in med mopp och gummistövlar och ordna upp, eller städa ut. Jag är färdig. Jag är så jävla färdig. Jag önskar mig ingenting annat än tid. Eller att det gick att förhålla sig till tiden precis som man själv ansåg vara passande. Det vore något.
Vad är klockan? Kvart över åtta månader sedan. 
Jag har en bultsax.
Ser ni en spinkig blondin med en bultsax på stan så är det jag, på jakt efter friheten. Säg inte hej.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar