tisdag 22 april 2014

gråten

-Hon pratade mycket om dig och vad du gjorde för henne. Jag vet att du var en 'äkta' vän. Jag vet att du betydde otroligt mycket för henne.

Min mördade väns mamma och jag har talats vid idag, om onaturliga sorgeprocesser. Hon minns inte att hennes dotter är död och har 27 års minnen ihopblandade i huvudet. Hon berättade att igår gick hon till bilen för att hämta sin dotter från stallet, men det var 14 år sedan de ens hade en häst.
Det finns så mycket sorg i världen, vad är min egentligen? Så otroligt banal och småskalig. Ingenting.
Perspektiv kanske det kallas, eller uppvaknande. Psykopater och känslokalla- ni skrämmer mig mer än vad ni intresserar mig.
Öppna sinnet party people, världen kan vara så mycket vackrare och fylld av så många fler äventyr

1 kommentar:

  1. tack för din kommentar.
    Det värmer mig att du tycker om att läsa.
    finner tröst i att någon någonstans läser och kanske
    håller med, eller förstår. så tack tack för din kommentar och för
    att med ett par ord har gjort mig så mycket gladare idag. kram

    SvaraRadera