torsdag 10 april 2014

33

Bra dag.
Energin kommer sakta tillbaka även om det är kallt som fittans ute.
Ja. Jag skrev fittans. Även om min fitta oftast genererar en värme av minst 37 härliga grader så... just det. Fittans kallt.
Det har inte drabbat mig så värst dock. Har mest åkt bil idag.
Och intervjuats. Inomhus.
Och träffat fint folk, inomhus. Det är bra. Det gör mig glad. Den här dagen gör mig glad.
Det  finns spenatsoppa på spisen. Jag borde äta den, inte för att jag är hungrig på spenatsoppa, det och blodpudding toppar min äckellista. Och ugnspannkaka, fyfan. Jag är inte ens hungrig, jag är typ lite obstinat idag.
Men jag tror jag är obstinat på glada dagar. Det får jag, nästan som ett litet tvång för att balansera.
För ett tag sedan bytte jag parfym, den doftar typ lite... herrparfymigt har jag märkt. Sitter ofta och luktar på mig själv och blir konfunderad. Vem tusan luktar såhär? Haha! Det är ju jag! Men gott iallafall. Det är en parfym full med minnen, önskade mig den så länge. Den var så otroligt dyr.
Så sparade mina tre kusiner och två syskon ihop till den för att ge mig den i julklapp, wihooo sötast någonsin!
Efter en dags användning lyfte jag den i locket hemma och då dunsade hela flaskan i golvet.
Tusen parfymiga glasbitar. Minst. Och dåvarande kärleken som chockat rusade in men knuffades ut av den extrema doftvägg som attackerade honom. Stackarn.
Det var femton år sedan och varje gång han hör av sig till mig börjar han med; tja, minns du när du slog sönder en parfymflaska? 
Issey Miyake.
Jag lyfter aldrig parfymer i locket längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar