torsdag 13 mars 2014

5

Jag blev avskedad igår, arbetsbefriad på en gång. När jag kom till min arbetsplats var mitt lösenord ändrat utan någon som helst hänvisning.
Det känns bra, jag har vuxit otroligt mycket av att vara här. Nu är jag det för sista gången och måste städa, ta bort alla spår av mig och mitt arbete, jag är nyfiken på alla bollar i luften- vem ska fånga dem? Jag känner att jag varit viktig på mitt jobb, många har använt mig, en lugn stund har det inte varit.
Ändå arbetsbrist. Det är sorgligt, lite ledsamt faktiskt.
Men jag är positiv, det är jag alltid.
Jag får nya jobb snabbt, jag har en eftertraktad utbildning och en bred erfarenhet. Jag är glad och snabbtänkt. Man får säga sådant om sig själv ibland.
Men ändå.
Jag kommer inte finnas under samma tak som han varje dag längre.
Det suger till i magen av saknad jag  tar ut i förskott.  Det kommer märkas, vi kommer inte veta vad vardag är längre.

Hon kommer bli glad.
Jag blir avskärmad.
Vi kommer vidare från varandra, vi kan släppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar