fredag 28 mars 2014

20

Min yngsta dotter använder mig som huvudkudde just nu.
Kvällsljus finns fortfarande även om mörkret är på intåg. Han träffar henne nu, men natten som gick var min.
Han åt soppa jag lagat och pannkakor under kvällen, vi låg på hans soffa, testade gränsen för vänskapen. Gråzon, vad är rätt när kropparna går på vana och rutin? När vi håller oss ifrån varandra så skriker huden efter den andres beröring. Vi är så sammansvetsade, vi. Vi.
Vi kommunicerar hela tiden, men nu är han med henne och det är tyst, även om jag är i hans öra hela vägen fram- nu är det tyst.
Han somnade i min famn, efter att vi älskat.
-Är det här sista gången du knullar mig? Han stannar upp mitt i en rörelse, vi vet att det inte är sista. Men vi låtsas.
Och fortsätter.
Vi somnar, vi brottas, blir hungriga.
Sitter nakna och iskalla med rostat bröd och Cola Light. Vi lägger oss igen, han i min famn och jag sjunger sånger på hebreiska tills han andas tungt.
När jag hittat de kläder som blivit utspridda över golvet kysser jag hans vackra uppenbarelse innan jag långsamt lämnar hans hem.
Tittar från gatan till hans fönster.
-En dag slutar jag att fråga om du vill rymma med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar