söndag 1 juni 2014

85

Tog sagan slut eller började den precis? Lyssnar på Needles and Pins, har ont i högerögat, ska snart äta nötter och känner ingenting. En befriande omväxling, jag kanske är för trött. Min röst är inställd på minimum, Zahiren och kvällssolig balkong ligger nära tillhands, det är väldigt grönt nu, vinrankor, örter och en clematis jag fick i födelsedagspresent. En alldeles perfekt!
Det finns så mycket av allt, min vän lärde mig att räkna minuter, sedan timmar följt av dagar. Plötsligt minns man inte längre, tiden blir en sval massa som inte går att relatera till. Detaljerna är suddiga i kanten, man minns inte hur eller när och det är bekvämt. Bakvänt, fast bekvämt. Och i det lever jag vidare, det gör jag när en hundradels sekund av förbipasserande river ner och jag får börja om.
47 timmar. Snart två dagar.
Ny hud, nya vingar och min mamma lägger försiktigt en arm mot min korsrygg, lite som att hon föser mig den sista biten av hemvägen. Fötterna värker av salsan, och jag skyller på det och inte sagan om Den Lilla Sjöjungfrun.

2 kommentarer:

  1. vad tycker du om boken än så länge? hur långt har du kommit?
    det är min favorit bok.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den så himla mycket. Jag har inte alls kommit långt, läser varje mening långsamt och med andakt.
    Det var du som tipsade mig om den och det är jag tacksam för, det känns som om att jag hela tiden lär mig något om mig själv genom att läsa den. : )

    SvaraRadera