fredag 29 augusti 2014

listat

Det är svårt att inte bara lista saker, torsdagen, gårdagen, den var så fin. Jag var nästan smärtfri och fick så mycket energier serverade till mig.
1. En lång pratstund med en före detta kollega till mig, vi kom nära varandra så fort och trots att vi nu inte setts på fem månader var det inga problem att plocka upp någon tråd och prata med varandra på djupet.
2. Jag fick äntligen hålla min soon-to-be fosterdotter i mina armar, detta lilla, lilla liv som landade i min nervösa famn för tre månader sedan och ändrade mitt livsmål totalt. Det är lilla hon som fick mig att höra mitt kall. Det är tack vare henne jag nu läser både matematik och naturkunskap med siktet inställt på ytterligare sju års studier.
3. Jag dansade salsa, och som jag dansade. Jag bokade en resa till Cuba med min lärare i ren extas för att fördjupa mina kunskaper, för att få två veckor när Sverige är som mörkast och kallast, få två veckor med tropiska rytmer och trånga dansgolv.
4. Efter dansen blev jag övertalad av mina kursare att äta middag med dem på La Uva, det var spansk afton så det blev en hel del tränande av mina ickebefintliga kunskaper av det spanska språket (si, un poco!) och jag kände mig helt inlindad i kärlek och vänskap när vi, med en totalnota på 86 kronor, kramade varandra adjö utanför 'mitt' träd som till min stora lycka- var upplyst.
Så torsdag, wow. Tack torsdag.
Torsdag, du satte tonen för fredagen, och där är jag nu. Med nyputsade fönster och nyskurade golv, med två döttrar som packar väskorna för en helg hos sina farföräldrar. Fredag som innehållit lunch och matteböcker med E, sushi yama (hello!) och hennes vackra lockar. Rosa champagne på kylning, i väntan på ett bad och sällskap av världens vackraste B. Sedan? Ja, sedan blir det nog dans. En hel massa dans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar