tisdag 22 juli 2014

Lila eller rosa?

Älskling, jag är så trött. Så oerhört trött att min hårbotten gör ont.
Skriande utmattning som skär genom min hud, har jag ens kvar den?
Ibland svär jag över dig, du stal min nakenhet! Skriker i kudden, vrålar på insidan, hatar dig intensivt du menlösa tjuv. Men ändå, inget har du stulit av mig- allt har du fått och det vet jag i varje andetag.
Älskling, jag är så trött, jag har inte sovit på så många nätter, jag har glömt hur man gör.
Jag kan älska för båda, jag kan mumla det mot din nacke, jag kan slåss i motvind, jag kan vara en stillastående lax i en ström. Alla säger nej, nej till mig för dig, men jag ska viska, mumla, prata, skrika, sjunga, jubla -Ja!
Jag ska vända deras tvekan till ett korus av jakande, jag ska frälsa dem med min kärlek till dig. Och dem ska se oss, kanske lämna dig men inget fattas när du har min kärlek.
Älskling, jag är så trött. Jag dör utan dig, jag förtvinar. Jag har inget när dina ljuds frånvaro är det enda som fyller mig.
Jag är så trött.
I evig kärlek, för evigt din.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar