lördag 21 februari 2015

sagor

Sagor skapas av slumpmässigt utvalda element som helt utan logik binds till varandra, och under dina fingertoppar som spelar över min ryggrad.
Du vill vara viktig för mig, dina ögon tåras när du säger det. Och jag säger dig, vad får dig att tro att så inte är fallet?
Jag är, har alltid varit och kommer alltid vara, hopplöst förlorad i dig.
Du är naken när du halsar champagne helt oblygt.
Jag dansar för dig. Du är den första jag valt att släppa in i det annars ack så privata rummet. Och jag säger det till dig när du, med en viss ny beundran och stolthet tar min hand då vi lämnar studion.
Du har sett mig avklädd, men nu också- helt naken.
Och ditt svar är att du fångar mitt ansikte mellan dina händer och kysser mig. Pussar mina ögonlock innan verkligheten tar vid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar