onsdag 19 november 2014

chile

-Det här är farligt.
Du säger det med grötig röst, men vi är förvillade av alla tecken. Vi har varit på samma plats så många gånger utan att hitta varandra, bara det att du är med i bakgrunden från sommarens semesterbild, eller att din parfym är den manliga motsvarigheten till min. Eller att du föreslår restaurangen jag drömt om så länge, att vi ska ses på en plats men springer på varandra på en helt annan.
Du tar en bild av mig fast jag inte vill det, jag tycker den är asful, du lägger den som bakgrundsbild.
Jag behöver vara nära dig, vi halvligger på en soffa, vi skrattar och lyssnar på musik. Ser på en film i några minuter innan vi ägnar oss åt varandras tankar.
Vi tystnar plötsligt. Det är så mörkt men du tittar i mina ögon. Jag tittar i dina.
Jag vet inte hur länge vi ligger så, en kvart eller en timma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar