Känna att jag rubbar din balans.
Det, mon cher.
Somnar så nära dig, vi har bara ett täcke. Jag har näsan i din halsgrop, du har dragit mig nära dig. Vi somnar mitt i ett samtal och vaknar likadant.
Du stal mig från mina studier och sa att du tror på mig, att du varje dag förundras över vad jag klarar av.
När du tror på mig och min förmåga, älskling, så även jag.
Så även jag.
Jag är aldrig modig i väntrum.
Minst i världen, rädd och förvirrad, i väntrum är jag så tydligt en spillra av en människa.
Jag är inte rädd för smärtan.
Det är tanken på att sova samtidigt som någon rör vid min insida som skrämmer. Får man ett magiskt band kopplat till sin kirurg?
När effekten av mina tabletter klingar av blir jag stressad, lite elak, illamående och svettig.
Men värst av allt är den skärande smärtan genom kroppen.
Bara en dag kvar.
När något river sin väg, från min insida till utsida, och livet plötsligt handlar om morfinpumpar, smärtstillande och se tiden passera i form av dagsljus utanför mitt fönster, när det plötsligt handlar om väntetiden för en operation, när min tidigare solbruna hud känns lika blek som landstingets lakan och sömnen tar över 22 av dygnets 24. När något som pågått i tre dygn blir 'livet'. När min äldsta mjukt frågar om hon kan krama mig ifall hon aktar slangen och min yngsta frågar om hon ska blåsa. Och Han frågar om han kan göra något, (något mer) och jag ber om en snickers bara för att jag minns ett gammalt samtal om vikten av att känna sig behövd.
När jag sover drar sig allt samman, ett makaronläge med knutna händer och sammanbiten käke och nu blossar det upp igen så kanske är det dags för en tablett. Den verkar efter 25 minuter. Det är som att vara på väg hem till dig, att veta att jag snart är i din famn, alla hinder kvar bara, som övergångsställen, kodfummel och trappstegen. Knacka på din dörr, höra dig öppna och sedan kom den, omfamningen- kyssen. Och jag somnar istället för att hållas sövd.
För nej, du var inte smärtlindringen egentligen, det var det allt annat som var och du var verkligheten, jag tillät dig att göra ont och det var fel av mig men det fanns inget annat sätt. Nu somnar jag, man dör inte av smärta, men ibland av roten till den. Det kommer inte jag.
Du gör mig lycklig med små medel, ditt m magiska lillfinger mot mitt minimala, din vinklade hand bakom ryggen (min att ta om jag vågar)
Värmeviska i en Trädgård, alla formar sina händer till små hjärtan när vi passerar. Så långt från omöjligt, jag somnar och tänker att jag hoppar hej vilt.
Punkt tre får mig att le. Vi är oslagbara.
Morgonen fortsatte i samma ton som natten, med ett stadigt grepp om toalettstolen- hulkandes ut den fina blandningen av öl, stalischnaya, rosé, smirnoff ice och min nemesis... Tequila- och när jag vid åttatiden där någongång var färdig för att somna så gjorde jag det raklång på sängen. Vaknade upp av att min dotter ringde vid 1245 och hennes fnittriga röst i luren frågade:
-Ursäkta, är detta herr Bajskorv?
*klick*
Är fortfarande ovan att se hennes namn på displayen när hon ringer eller sms;ar, men blir alltid lika glad.
Var iallafall inte det minsta bakfull, woho! Däremot, fortfarande redigt packad. Älskar mitt fjortisjag ibland.
Natten ligger som en varm dimma i sinnet, fan vilken underbar BFF jag har, hade kvällen varit en date (middag, bästa bordet med fyrverkeriutsikt följt av drinkar på favorithänget till favorit dj;n) hade jag varit såld direkt. Eller jag är nog rätt såld egentligen, you had me at atm! Kändes fint att få följe till panikrondellen, med mina fingrar lagda mot hans krökta arm.
Hursom, kräkandet till trots- vilken underbar söndag som nu avrundar sommaren. Jag ligger i soffan i mitt fina hem och andas in en blandning av doftljus, jasmin och fluffy towels. Och liksom har frid. Frid inuti.
(fast det var jobbigt igår, det är inte värst för honom som får leva utan mig, det är värst för mig som tvingas leva med mig)
Men så ska vi inte sluta, nejnej. Jag tar med mig Benny Zelig ner i sängen och njuter en stund.
Btw. Nedanstående inlägg, jag minns det knappt men känslan jag hade där vid gallret var så intensiv att den gick igenom mitt annars så spritdövda sinne.
Ligger vaken och fnissar med iskalla fötter. Allt annat än trött fast klockan visar 0317, det är augusti! Det är kärlek och knasiga vägar. Det är vilse i handflatan (allvarligt, hur många linjer kan man balanserar på? Och spiralerna? SPIRALERNA!)
Åh åh åååh livet! Hej!!
På dagen, nästan minuten- nio passerade år sedan den mörkaste händelsen i mitt liv.
Jag överlevde den. Också.
Med salta stänk från en paradisstrand och inte av tårar. Jag överlevde, men aldrig du min älskade son.
De vackraste vännerna är på andra kontinenter men fyller mig med närhet, så tacksam under stjärnorna inatt och nu? Nu är det föreställning.
Andetagen när solen sänker sig, som av en händelse är hotellet fullt av plumeria.
Jag minns stjärnhimlar och att skriva våra namn i sand.
-Det är evigt ändå.